AcessoExclusivo

Get to know all the steps of our Enrollment Process for new students.

Registration

Your child's journey here at the Torino Foundation begins with the Enrollment Process. To apply, simply complete a form with basic ID information. You are also our guest to visit the School and get to know our physical space and our pedagogical proposal a little closer.

Students enrolled between the 1st and 8th grades are eligible for the Enrollment Process at the Torino Foundation according to School availability.
There is no enrollment process to enter the Kindergarten, simply an availability analysis.

Survey

In order to comprehend the desired competences and evaluate spontaneity, creativity, attitudinal behavior, criticality and general knowledge, we conduct objective linguistic activities related to the knowledge of both Portuguese and English languages, as well as a number of mathematical activities. Of course these will all be compatible to your child's age and education level.

To complete the survey, an analysis is made of the last issued report card by the present school as well as an individual interview with Educational Psychology Services at the Torino Foundation.

Results

Having completed the survey activities, the results are announced by the School Secretary and your child will be classified by our teaching staff as fit or unfit to join the Torino Foundation.

S.I.P.

SIP - the School Integration Process is a course designed specifically for students who were approved by the enrollment process at the Torino Foundation. In addition to an immersion course in Italian, SIP also provides disciplines from the Brazilian curricular matrix.

The goal is to integrate the student into the school environment, thus promoting greater interaction with their new peers and ensuring a smooth and procedural adaptation to our teaching philosophy and methodology.

Our SIP process is held from February to June. As of August, those who participated in the integration process are free to join their respective grades, thus starting the academic year at the Torino Foundation. Our school year runs from August to June, a standard which shall be carried out in subsequent years of the student's academic life.

Registration Form

This is the first step to join the Torino Foundation. Upon completing and submitting this digital form, you will then receive our response in order to schedule a school visit.

Candidato
Responsável

Testimonials

Perguntas Frequentes

Sobre o processo de admissão
Acesso: No portal da Fundação Torino, clique na imagem ACESSO EXCLUSIVO.   Digite seus dados de acesso:
  • - Login: número de matrícula do aluno.
  • - Senha: número do CPF (sem pontos) do responsável financeiro, pai ou mãe, conforme o usuário escolhido, para o primeiro acesso* ou senha já cadastrada.
  • * No primeiro acesso, é necessário alterar a senha, que deverá conter no mínimo 2 letras e 2 números, e confirmar o e-mail cadastrado pela opção "Esqueceu a sua senha".
  Visualize seu extrato financeiro e imprima a 2ª via do boleto:
  • - Selecione a matrícula desejada: Escola ou Atividade Extracurricular – Esporte;
  • - Clique no Menu Secretaria e, em seguida, no botão Extrato Financeiro. Os títulos serão exibidos e você poderá selecionar o título desejado;
  • - Clique no botão à esquerda para baixar o boleto, conforme as telas a seguir:
Selecione a Matrícula Selecione o Menu "Secretaria" e depois "Extrato Financeiro" Clique neste botão para baixar o boleto   Ainda com dúvidas? Estamos à disposição! atendimento@fundacaotorino.com.br financeiro@fundacaotorino.com.br (31)3289.4204
Estamos acompanhando de perto o aumento dos casos de coronavírus no Brasil e, particularmente, no Estado de Minas Gerais. Considerando o alerta de pandemia emitido pela Organização Mundial de Saúde, o reconhecimento do estado de emergência pelo Governo de Minas e o perfil diferenciado do nosso público, uma vez que somos uma escola internacional, entendemos ser este o momento apropriado para suspender as aulas e fechar temporariamente a instituição. Sendo assim, a partir da próxima terça-feira, dia 17, até o dia 29 de março, as aulas na Fundação Torino estão suspensas para todos os segmentos.  Caso  necessário, esse prazo  poderá  ser reavaliado.   Ressaltamos que essa é mais uma medida preventiva, uma vez que não temos nenhum caso confirmado, ou mesmo suspeito, de contaminação do coronavírus na nossa escola.     Desde o início, temos trabalhado preventivamente e de forma transparente visando garantir a segurança e a preservação da saúde de todos. Estamos elaborando um novo calendário para a reposição das aulas, buscando trazer o menor impacto possível aos alunos. Esse calendário será apresentado aos órgãos competentes do estado de Minas Gerais, do Brasil e da Itália.
No portal da Fundação Torino, clique na imagem ACESSO EXCLUSIVO.   Digite seus dados de acesso: – Usuário: responsável financeiro. – Login: número de matrícula do aluno. - Senha: já cadastrada ou número do CPF (sem pontos) do responsável financeiro, para o primeiro acesso*.     * Caso seja o primeiro acesso, o sistema forçará a troca de senha que deve conter no mínimo 2 letras e 2 números, e confirmar o e-mail cadastrado. Utilize a opção “Esqueceu a sua senha”. O informe anual de pagamentos é disponibilizado no curso regular. Como acessar: Clique no menu Secretaria e, em seguida, no botão Impressão de Documentos. Dica: É possível realizar o download em seu dispositivo (celular, computador ou tablet) clicando no botão (1). O documento é salvo em pdf.     Ainda com dúvidas? Estamos à disposição! Emails: atendimento@fundacaotorino.com.br | financeiro@fundacaotorino.com.br Telefones: (31)3289.4204  | (31) 3289.4249
Informamos que a Fundação Torino estará em recesso no período compreendido entre 22/02/2020 e 26/02/2020. Bom Carnaval!
Fique atento às datas de volta às aulas: Alunos veteranos (Materna, Elementare, Media e Superiore): 03/02/2020 Alunos novatos (PIE): 04/02/2020 Alunos novatos (Materna): 05/02/2020
Sobre presença internacional
Sobre Mensalidades
Sobre Educação
The Torino Foundation prepares the student for life, regardless of their academic choice. Therefore, he/she will be fully able to take the ENEM tests, take a university entry exam in any Brazilian university or enroll in the admission process for European and American universities.
No, the student transferred from any other school who adopts the austral calendar (school year beginning in January and ending in December) undergoes the SIP - School Integration Process, which runs from February to June, at which time the new student goes through our new educational context prep course. In addition to an intensive Italian course, the student will also attend other curriculum subjects for leveling of content. Thus, at the beginning of the school year in August, the student shall be fully able to follow lessons and achieve their best results.
As is the case in other international schools, the Torino Foundation follows the boreal calendar model adopted in European and North American countries: the school year begins in August and ends in June of the following year. This calendar favors the entry of new Brazilian students, as in this case there are five months available to adequately prepare them to follow lessons in Italian as well as the new international school model.
CTA 1

It will be a pleasure to open the world’s doors to your child.

Contact us and let’s talk

CTA 2

An international school to broaden your child's horizons

Get to know our education proposal